Modul invatare Categoria C 1% Question 1 of 82 Loading... 1. La deplasarea înainte a bărcii, efectul cârmei determină orientarea provei în vântorientarea provei în bordul în care s-a pus cârma şi a pupei în bordul opusmersul în linie dreaptăQuestion 1 of 82Question 2 of 82 Loading... 2. La marş înainte, pupa este abătutăspre dreaptaîn bordul pasului elicei, iar prova are tendinţa să gireze în bordul opus pasului eliceispre stângaQuestion 2 of 82Question 3 of 82 Loading... 3. Acostarea ambarcaţiunii la mal neamenajatnu este recomandatăse face cu vigilenţă sporită, protejând elicea şi cârmaeste interzisăQuestion 3 of 82Question 4 of 82 Loading... 4. Depăşirile se executăla o distanță cât mai mare de nava depăşită, viteza se adaptează situaţiei, urmărind a nu face valuri pentru nava depăşită, dar acordând atenţia necesară întâmpinării valurilor din siajul acesteiade către ambarcaţiunea care merge pe mijlocul şenaluluioricum deoarece nu sunt reguli speciale de siguranţă în cazul acestei manevreQuestion 4 of 82Question 5 of 82 Loading... 5. Remorcarea este o operaţiune la care lungimea parâmei de remorcăse va alege astfel încât nava remorcată să nu suporte curentul respins de elicea navei remorchernu contează lungimea parâmei de legarenu se fac remorcări cu ambarcaţiuniQuestion 5 of 82Question 6 of 82 Loading... 6. Înainte de pătrunderea în ecluzănu trebuiesc făcute pregătiri speciale la bordul ambarcaţiunilorla bordul ambarcaţiunilor parâmele trebuie ţinute din scurt şi componentele echipamentului trebuie să nu depăşească limitele naveiconducătorul nu are nici o obligaţieQuestion 6 of 82Question 7 of 82 Loading... 7. Din motive de siguranţă şi fluidizare a circulaţiei, pentru accelerarea traversării şi pentru exploatarea în plin a ecluzelorpersonalul de supraveghere a ecluzelor poate emite ordine care să completeze regulile iniţial prevăzute sau care se abat de la acestea, iar conducătorii navelor trebuie să urmeze aceste ordine în zona de ecluzarepersonalul de supraveghere a ecluzelor nu are permisiunea de a emite ordine care să completeze regulile iniţial prevăzuteeste permisă orice măsură propusă de conducătorii navelorQuestion 7 of 82Question 8 of 82 Loading... 8. În funcţie de tipul cocii, viteza bărcii este cu atât mai mare cu câtsuprafaţa udată la viteza maximă este mai maresuprafaţa udată la viteza maximă este mai micăelicea are mai multe paleQuestion 8 of 82Question 9 of 82 Loading... 9. Înainte de a părăsi locul de acostareîndepărtaţi orice material în plus din barca şi lăsaţi-l la ţărm; dacă aveţi nevoie de el la bord, asiguraţi-vă că este depozitat în siguranţănu este nevoie de asemenea pregătireputeţi depozita materialele după libera dvs. alegereQuestion 9 of 82Question 10 of 82 Loading... 10. Alegerea celei mai bune elice şi a înălţimii motorului necesită verificarea câtorva lucruri precumturaţia maximă a motorului; viteza bărcii; ventilaţia elicei; abilitatea de glisare a bărcii; presiunea de răcirelungimea bărciipescajul şi lăţimea bărciiQuestion 10 of 82Question 11 of 82 Loading... 11. Numărul de ture pe care îl efectuează o elice în mişcarea sa de rotaţie într-un interval de timp de un minut reprezintănumărul de rotaţii al elicei pe minut (RPM)spaţiul parcurs de elice într-un minutviteza de rotaţie a eliceiQuestion 11 of 82Question 12 of 82 Loading... 12. Legăturile ambarcaţiunii suntparâma pupaparâma prova şi pupaparâma provaQuestion 12 of 82Question 13 of 82 Loading... 13. Locul de ancorare trebuie să îndeplinească o serie de condiţiisă permită o ancorareplecare uşoară, fără să deranjeze alte ambarcaţiuninu sunt impuse condiţii speciale pentru ancorareeste interzisă ancorarea în afara radelorQuestion 13 of 82Question 14 of 82 Loading... 14. În cazul în care nu putem observa în mod clar felul cum acţionează curentul şi vântul în cazul manevrei de ,,Om la apă”nu facem manevra de recuperare a celui căzut în apăvenim iniţial cu prova pe direcţia inversă a rezultantei, căutând efectul minim de derivă şi ne apropiem de cel căzut în apă cu viteza scăzutănu este nevoie de nici o estimare a efectului curentului si vântuluiQuestion 14 of 82Question 15 of 82 Loading... 15. În timpul ecluzării, în camerele ecluzeloreste interzisă curăţarea şi maturarea navelor şi corpurilor flotanteeste permisă curăţarea şi maturarea navelor şi corpurilor flotantenu este prevăzută expres această regulăQuestion 15 of 82Question 16 of 82 Loading... 16. Conducerea de motovehicule nautice (skyjet) este supusă următoarelor limitemotorul nu se opreşte la căderea conducătoruluiregulile de construcţie privesc pe constructormotorul trebuie sau să se oprească automat la căderea conducătorului, sau să fie cuplat automat pe cea mai mică viteză, în timp ce vehiculul trebuie să se oprească sau să descrie o traiectorie circularăQuestion 16 of 82Question 17 of 82 Loading... 17. Dacă barca dumneavoastră este echipată cu un sistem de cablu împingetrage, mecanictoate componentele sistemului trebuie să îndeplinească sau să depăşească cererile menţionate în standardcomponentele sistemului pot fi alese după aprecierea proprietaruluinu există reguli şi standarde pentru această instalaţieQuestion 17 of 82Question 18 of 82 Loading... 18. Manevra de oprire se execută astfelin cazul in care nu exista nici un motiv sa faceţi altfel, reduceţi in mod gradat viteza, deoarece reducerea brusca poate face ca valul de pupa sa se lovească de oglinda bărcii si sa se reverse in interiorambarcaţiunea se opreşte rapid, prin punerea pe zero si cuplarea pe înapoi a motoruluibarca se opreşte din mers prin scoaterea cheii din contactQuestion 18 of 82Question 19 of 82 Loading... 19. Dacă înclinaţi motorul în sus la viteze marinu se observa nici un efectforţele turbionare vor acţiona brusc şi pot cauza pierderea controlului ambarcaţiuniibarca se înclină în bordul pasului eliceiQuestion 19 of 82Question 20 of 82 Loading... 20. La acostare se folosescbaloane de protecţie polivinilice umplute cu aercorpul ambarcaţiunii nu se protejeazăorice fel de obiecte din metal sau lemnQuestion 20 of 82Question 21 of 82 Loading... 21. Cu cât viteza de deplasare este mai marepresiunea apei asupra penei cârmei va fi mai mare, iar schimbarea direcţiei mai rapidăpresiunea apei asupra penei cârmei va fi mai mică, iar schimbarea direcţiei mai înceatăviteza nu influenţează rapiditatea schimbării direcţiei de navigaţieQuestion 21 of 82Question 22 of 82 Loading... 22. Mărimea şi forma elicei depinde deturaţia dată la axul eliceiputerea motorului, mărimea corpului ambarcaţiunii şi scopul pentru care este destinată barca, tracţiune sau vitezăparametrii motoruluiQuestion 22 of 82Question 23 of 82 Loading... 23. Guvernarea poate fi îmbunătăţită de:reducerea numărului de cârmemărimea suprafeţei penei cârmeimicşorarea unghiului de rotire a cârmeiQuestion 23 of 82Question 24 of 82 Loading... 24. La manevra de acostare, pe lângă calităţile manevriere ale navei, tot timpul se va ţine cont de vânt şi curent urmărindu-sesă se evite influenţa lorca forţa acestora să fie folosită în ajutorul manevrei şi nu manevra să se împotrivească acestoranu se ţine cont de vânt şi curentQuestion 24 of 82Question 25 of 82 Loading... 25. Manevra de ”Om la apă“ este o manevră clasică de recuperare care se efectuează ţinând cont de efectulvântului şi curentului asupra ambarcaţiunii şi persoanei căzute în apă, astfel încât ambarcaţiunea să nu derive peste omulnu este nevoie de nici o estimare a efectului curentului si vântuluiaceastă manevră o fac numai navele de salvareQuestion 25 of 82Question 26 of 82 Loading... 26. În camerele ecluzei:nu se folosesc baloanele/trancheţi pentru acostareeste obligatorie folosirea trancheţilor pentru acostarese folosesc trancheţi care trebuie să fie flotabili, dacă nu sunt legaţi strânsfixaţi de navăQuestion 26 of 82Question 27 of 82 Loading... 27. Conducerea de motovehicule nautice (skyjet-uri) este supusă următoarelor limitese poate naviga atât ziua cât şi noapteaeste permisă numai ziuanu sunt prevăzute reguli expreseQuestion 27 of 82Question 28 of 82 Loading... 28. Indicatorul înclinării este folositla ridicarea cizmei/motorului pentru controlul eliceinumai de persoanele autorizatesa orienteze motorul la un unghi predeterminat pentru o performanţă mai bună în navigaţieQuestion 28 of 82Question 29 of 82 Loading... 29. Înainte de a părăsi locul de acostare:asiguraţi-vă că operaţiunile de pe algoritmul verificărilor dumneavoastră au fost parcursenu se fac nici un fel de verificăritoate verificările sunt făcute de către un serviceQuestion 29 of 82Question 30 of 82 Loading... 30. Pasul elicei reprezintă:mărimea diametrului butuculuilungimea paleispaţiul parcurs de marginea exterioară a elicei in mişcarea de translaţie efectuată de-a lungul axei de rotaţie în timpul unei rotaţii completeQuestion 30 of 82Question 31 of 82 Loading... 31. Locul de ancorare trebuie să îndeplinească o serie de condiţiieste interzisă ancorarea în afara radelorsă fie un loc ferit de efectele curenţilor, valurilor şi vântuluinu sunt impuse condiţii speciale pentru ancorareQuestion 31 of 82Question 32 of 82 Loading... 32. În categoria ecluzelor intră:ecluzele şi suprafeţele de apă dinăuntrul şi dinafara sasurilor ecluzelor care servesc legării la cheu, înşiruirii şi aşteptării navelor –avanporturile de ecluzăbarajele şi porţile amonte şi avalnumai sasurile ecluzelorQuestion 32 of 82Question 33 of 82 Loading... 33. În timpul ecluzării, în camerele ecluzelorambarcaţiunile mici pot să staţioneze oriunde in interiorul camereiambarcaţiunile mici nu au voie să ecluzezeambarcaţiunile mici trebuie să păstreze suficientă distanţă faţă de alte naveQuestion 33 of 82Question 34 of 82 Loading... 34. Conducerea de motociclete nautice (skyjet) este supusă următoarelor limite:conducătorul şi însoţitorul trebuie să poarte veste de salvareconducătorul şi însoţitorul nu trebuie să poarte veste de salvareconducătorul şi însoţitorul nu trebuie să poarte veste de salvare, dacă sunt buni înotătoriQuestion 34 of 82Question 35 of 82 Loading... 35. Mişcarea transversală a unei nave în jurul unei axe longitudinale reprezintă:tangajruliumişcare ascensionalăQuestion 35 of 82Question 36 of 82 Loading... 36. "Mărimea’’ forţei ce acţionează asupra timonei este influenţată deputerea motorului, de câtă porţiune din elice este în apă, de tipul şi pasul eliceinumai de puterea motoruluinumai de pasul eliceiQuestion 36 of 82Question 37 of 82 Loading... 37. Instalaţia de guvernare se compune dintimonă şi transmisietimona sau manipulatorul electric; servomotorul la navele mari; sistemul de transmisie timonăservomotor-cârmă; cârma propiu-zisătimonaQuestion 37 of 82Question 38 of 82 Loading... 38. Elicea are pas stânga dacă:la mersul înainte al ambarcaţiunii elicea se învârte la dreaptala mersul înapoi al ambarcaţiunii elicea se învârte la dreaptala mersul înainte al ambarcaţiunii elicea se învârte la stângaQuestion 38 of 82Question 39 of 82 Loading... 39. În cazul acostării cu bordul:nava se apropie de cheu sub un unghi ascuţit, pentru a atenua impactul provei cu cheulambarcaţiunea se apropie de cheu pe o direcţie perpendiculară pe acestaambarcaţiunea se apropie de cheu din orice pozitieQuestion 39 of 82Question 40 of 82 Loading... 40. Reuşita ancorării depinde şi de folosirea corectă a lungimii parâmei/lanţului de ancorare şi anumenu sunt stabilite reguli speciale privind lungimea lanţului/parâmei de ancorarelungimea parâmei/lanţului de ancorare nu influenţează siguranţa ancorăriilungimea parâmei/lanţului la ancoră trebuie să fie de 35 ori adâncimeaQuestion 40 of 82Question 41 of 82 Loading... 41. În zona de ecluzare:ancorele trebuie să fie ridicate la post şi asigurateancorele pot fi folosite în ecluzănu sunt prevăzute reguli speciale pentru acest cazQuestion 41 of 82Question 42 of 82 Loading... 42. O ambarcaţiune este dificil de controlat în timpul navigaţiei dacă esteechipată cu motoare de puteri mai mari decât cea pentru care a fost proiectată (,,overpower’’)este echipată cu motoare cu putere asemănătoare cu cea pentru care a fost proiectatănu este importantă puterea motoruluiQuestion 42 of 82Question 43 of 82 Loading... 43. Dacă barca devine instabilămăriţi viteza pentru a stabiliza deplasareareduceţi viteza în mod gradat, nu acceleraţi, opriţi testul de navigaţie în viteza pe apă, apoi verificaţi barca şi echipamentul, iar în cazul în care consideraţi că este nevoie, contactaţi-vă dealer-ul sau un expert pentru a vă ajutanu este nevoie de nici o verificare, continuaţi mersul la aceeaşi parametri, deoarece fenomenul de instabilitate dispare după scurt timpQuestion 43 of 82Question 44 of 82 Loading... 44. Pentru alegerea elicei care să corespundă exigenţelor dvs. trebuie să ţineţi cont de următoarele elementetonajul bărciiexperienţa conducătoruluiviteza probabilă a bărcii, care este cea mai bună elice pentru designul şi viteza bărcii dumneavoastră; modul în care doriţi să folosiţi barca; testarea pasului eliceiQuestion 44 of 82Question 45 of 82 Loading... 45. Înmulţind rotaţiile pe minut (RPM) cu pasul elicei, se obţine:valoarea rezistenţei eliceispaţiul parcurs de ambarcaţiune într-un minutnumărul de pale de eliceQuestion 45 of 82Question 46 of 82 Loading... 46. Locul de ancorare trebuie să îndeplinească o serie de condiţiinu sunt impuse condiţii speciale pentru ancorareeste interzisă ancorarea în afara radelorsă permită plecarea rapidă a navei de la ancoră, în orice condiţii, ziua sau noapteaQuestion 46 of 82Question 47 of 82 Loading... 47. În zona de ecluzare este interzisă depăşirea, navele au voie să treacă pe lângă alte nave care aşteaptă în ecluză:atunci când conducătorul sau pasagerii consideră necesarnumai atunci când ambarcaţiunile trebuie să fie ecluzate înainte sau pentru a se poziţiona în spaţiile libere aflate la îndemânăori de câte ori conducătorul consideră că este o manevră sigurăQuestion 47 of 82Question 48 of 82 Loading... 48. Înainte de pătrunderea în ecluzănu trebuie făcute pregătiri speciale la bordul ambarcaţiunilorla bordul ambarcaţiunilor parâmele trebuie ţinute din scurt si componentele echipamentului trebuie să nu depăşească limitele naveiconducătorul nu are nici o obligaţieQuestion 48 of 82Question 49 of 82 Loading... 49. În timpul ecluzării, în camerele ecluzeloreste permis să se lase pasagerii să urce sau să coboare de la bordeste interzis să se lase pasagerii să urce sau să coboare fără permisiunea personalului ecluzeinu este prevăzută expres această regulăQuestion 49 of 82Question 50 of 82 Loading... 50. Conducerea de skyjet este supusă următoarelor limitepe skyjet trebuie să se aplice numere de înmatriculare vizibile acordate de căpităniepe skyjet nu trebuie să se aplice numere de înmatriculare, deoarece nu este locnu sunt reguli prevăzute expresQuestion 50 of 82Question 51 of 82 Loading... 51. Conducătorul ambarcațiunii:poate să dea drumul timonei la orice viteză a bărciipoate să balanseze timona la o viteză mare a bărciinu ar trebui să dea drumul timonei la nici un fel de viteză, din cauza forţelor turbionare prezente în sistemul de guvernare, barca ar putea să înceapă să se rotească rapid şi să devină instabilăQuestion 51 of 82Question 52 of 82 Loading... 52. Un motor înclinat în susare o abilitate de frânare mai redusă decât unul înclinat în jos şi este nevoie de mai mult spaţiu pentru a opri barcaare o abilitate de a opri mai uşor barcanu are nici un fel de influenţăQuestion 52 of 82Question 53 of 82 Loading... 53. Schimbarea direcţiei de deplasare a ambarcaţiunii se realizează prinnavigarea în ape cu salinități diferitepunerea cârmei într-un bord sau altul şi este determinată de forţa curentului care apasă asupra penei cârmei, sau orientarea propulsorului în cazul propulsiei în ,,Z’’ambarcaţiunea schimbă direcţia când este influenţată de curent şi vântQuestion 53 of 82Question 54 of 82 Loading... 54. Prin rotaţia elicei se generează efect depropulsie şi guvernarepropulsieguvernareQuestion 54 of 82Question 55 of 82 Loading... 55. Dacă înclinaţi motorul în sus la viteze marinu se observa nici un efectforţele turbionare vor acţiona brusc şi pot cauza pierderea controlului ambarcaţiuniibarca se înclină în bordul pasului eliceiQuestion 55 of 82Question 56 of 82 Loading... 56. La trecerea prin avanporturi de ecluză şi la intrarea în ecluze, navele trebuie:să-şi micşoreze viteza, pentru a fi posibilă în orice condiţii o oprire sigură cu ajutorul cablurilor de oţel, parâmelor şi a altor măsuri potrivite, astfel încât să fie exclusă o coliziune cu porţile ecluzei sau cu dispozitivele de protecţie, ca şi cu alte nave care au corpuri flotantesă execute manevra de intrare cu viteza cea mai mare pentru reducerea timpului de staţionare în ecluzănu sunt impuse reguli specialeQuestion 56 of 82Question 57 of 82 Loading... 57. Ordinea ecluzării estenu există reguli privind ordinea ecluzăriinavele administraţiei; navele care sunt plecate pentru îndeplinirea unor misiuni excepţionale; navele avariate grav au prioritate la ecluzare in faţa celorlalte, fără a sta la rând; navele de pompieri şi de salvare aflate în drum spre locul accidentului; celelalte naveoperatorul ecluzei dispune cum crede de cuviinţăQuestion 57 of 82Question 58 of 82 Loading... 58. O persoană care nu este pregătită pentru operarea unei bărci de mare vitezăpoate încerca să conducă, crescând succesiv viteza fără instruire din partea unor conducători mai experimentaţinu este nici o problemă, deoarece nu există riscurinu ar trebui să încerce să conducă fără o instruire prealabilă şi o aplicaţie practică cu un conducător experimentat sau un dealer, pierderea controlului ar putea avea ca rezultat accidente graveQuestion 58 of 82Question 59 of 82 Loading... 59. Înainte de a părăsi locul de acostare:nu se fac nici un fel de verificăriasiguraţi-vă că toate mecanismele folosite pentru a ataşa motorul de barcă sunt bine strânse şi la locul lor, procedaţi la fel pentru toată aparatura din sistemul de guvernarenu sunt reguli prevăzute expresQuestion 59 of 82Question 60 of 82 Loading... 60. Ce fenomene hidrologice şi meteorologice pot influenţa manevra navei?vântul, valurile, curentul, adâncimi marivântul, valurile, curentulvântul, valurile, curentul, adâncimi miciQuestion 60 of 82Question 61 of 82 Loading... 61. În cazul în care ambarcaţiunea dvs. este utilizată în regim de mare viteză în mod constant, este nevoie:să alimentaţi mai des barca cu combustibilsă schimbaţi uleiul mai dessă fie verificate instalaţiile de elevare a motorului, de guvernare şi de cuplare-accelerare, precum şi elicea/elicele, la intervale mai scurte de timpQuestion 61 of 82Question 62 of 82 Loading... 62. În ce constă manevrabilitatea bărcii?manevrabilitatea constă în capacitatea bărcii de a-şi menţine direcţia de înaintare sau de a schimba această direcţie cu ajutorul cârmei şi eliceimanevrabilitatea consta in incapacitatea bărcii de a-si menţine direcţia de înaintarenu este o definiţie prevăzuta pentru aceasta caracteristica a ambarcaţiuniiQuestion 62 of 82Question 63 of 82 Loading... 63. Elicea are pas dreapta dacă:la mersul înainte al ambarcaţiunii elicea se învârte la dreaptala mersul înapoi al ambarcaţiunii elicea se învârte la dreaptala mersul înainte al ambarcaţiunii elicea se învârte la stângaQuestion 63 of 82Question 64 of 82 Loading... 64. Manevrele de acostare și plecare:sunt manevre simple, care nu solicită cunoştinţe de specialitatese fac numai cu piloţi specializaţiprezintă grad sporit de dificultate, solicitând cunoaşterea calităţilor manevriere ale navei și deprinderi marinăreştiQuestion 64 of 82Question 65 of 82 Loading... 65. Reuşita ancorării depinde și de folosirea corectă a lungimii parâmei/lanţului de ancorare și anume:lungimea parâmei/lanţului la ancoră trebuie să fie de 3-5 ori adâncimea măsuratănu sunt stabilite reguli speciale privind lungimea lanţului/parâmei de ancorarelungimea parâmei/lanţului de ancorare nu influenţează siguranţa ancorăriiQuestion 65 of 82Question 66 of 82 Loading... 66. În zona de ecluze navele care sunt dotate cu o instalaţie de emisie–recepţieînchid aparatul VHFfolosesc canalul pe care îl consideră utiltrebuie să aibă comutat la recepţie canalul ecluzeiQuestion 66 of 82Question 67 of 82 Loading... 67. În timpul ecluzării, în camerele ecluzelor:este permis să se folosească după legarea navei și până la permiterea ieşirii atât propulsia mecanică, cât și instalaţia de guvernare provanu este prevăzută expres această regulăeste interzis să se folosească după legarea navei și până la permiterea ieşirii atât propulsia mecanică, cât și instalaţia de guvernare prova; din motive de siguranţă acest lucru este permis numai pentru fracţiuni scurte de timpQuestion 67 of 82Question 68 of 82 Loading... 68. Motorul ataşabil al unei ambarcaţiuni se monteazăavând placa anticavitație la nivelul chilei ambarcaţiuniiavând placa anticavitație deasupra nivelului chilei ambarcaţiunii, la decalajul maxim permis de dispozitivul de fixare a motorului și dimensiunile oglinzii bărciise poate monta oricum, deoarece nu sunt influenţaţi parametrii de mişcare ai bărciiQuestion 68 of 82Question 69 of 82 Loading... 69. În cazul în care ambarcaţiunea dvs. este utilizată în regim de mare viteză în mod constant, este nevoie:să alimentaţi mai des barca cu combustibilsă schimbaţi uleiul mai dessă fie verificate instalaţiile de elevare a motorului, de guvernare şi de cuplare-accelerare, precum şi elicea/elicele, la intervale mai scurte de timpQuestion 69 of 82Question 70 of 82 Loading... 70. La deplasarea înapoi a bărcii, efectul cârmei determinănu are nici o influenţăorientarea provei în bordul în care s-a pus cârma şi a pupei în sensul opus cârmeiorientarea provei în bordul opus celui în care sa pus cârma şi a pupei în sensul punerii cârmeiQuestion 70 of 82Question 71 of 82 Loading... 71. La marş înapoi, pupa este abătută:în bordul opus pasului elicei, iar prova va gira în bordul pasului eliceispre stângaspre dreaptaQuestion 71 of 82Question 72 of 82 Loading... 72. Acostarea ambarcaţiunii la o navă se face în următoarele condiţiinava la care urmează a se acosta reduce viteza și păstrează direcţia fără abatere, iar ambarcaţiunea va acosta totdeauna în bordul de sub vânt şi cât mai spre centrul naveinu contează condiţiileaceasta manevră este interzisăQuestion 72 of 82Question 73 of 82 Loading... 73. La întâlniri, conducătorul ambarcaţiuniipăstrează direcţia şi viteza de deplasareva reduce viteza în întâmpinarea valurilor provocate de nava ce vine din sens opus şi va adopta o viteză corespunzătoare evitării răsturnăriise vor evita constant întâlnirileQuestion 73 of 82Question 74 of 82 Loading... 74. În camerele ecluzeinavele trebuie să se menţină în interiorul limitelor, în cazul în care pe pereţii ecluzelor sunt marcate graniţe/limitenavele se pot lega oriunde considerănu este nevoie de legarea navelor în timpul ecluzăriiQuestion 74 of 82Question 75 of 82 Loading... 75. Schiul nautic pe căile navigabile interioare este permisnumai în zonele stabilite şi marcate, acest lucru fiind valabil şi pentru activităţi în care persoanele sunt trase de o ambarcaţiune fără schiuri nautice sau pe altfel de obiectefără restricţie de zonă, deoarece ambarcaţiunile au o viteză marenu sunt reguli prevăzute special pentru schiul nauticQuestion 75 of 82Question 76 of 82 Loading... 76. Când motorul este înclinat în jos la capătul curseibarca glisează orizontal pe apăpupa bărcii va intra mai adânc în apă, la ambarcaţiunile mai mici se observă apupareaînclinarea motorului/cizmei nu influenţează alura deplasăriiQuestion 76 of 82Question 77 of 82 Loading... 77. Pasul elicei reprezintămărimea diametrului butuculuilungimea paleispaţiul parcurs de marginea exterioară a elicei, în mişcarea de translaţie efectuată de-a lungul axei de rotaţie în timpul unei rotaţii completeQuestion 77 of 82Question 78 of 82 Loading... 78. Guvernarea clasică poate fi ajutată prin instalarea în corpul ambarcaţiunii depropulsoare prova şi pupa (bowtruster si sterntruster)reducerea suprafeţei penei cârmeimicşorarea unghiului de rotire a cârmeiQuestion 78 of 82Question 79 of 82 Loading... 79. Conducerea de skyjet pe căile navigabile interioareeste interzisăeste permisă numai în porţiunile stabilite şi marcatenu sunt reguli expres enunţateQuestion 79 of 82Question 80 of 82 Loading... 80. Dacă barca pe care aţi cumpărat-o nu are placa de capacitatenu este nici o problemă, parametrii limită de exploatare pot fi apreciaţicontactaţi dealer-ul dumneavoastră sau producătorul bărcii, pentru a intra în posesia informaţiilor garantatecalculaţi dumneavoastră datele de care aveţi nevoieQuestion 80 of 82Question 81 of 82 Loading... 81. Înainte de a părăsi locul de acostareverificaţi funcţionarea butonului pentru oprire de urgenţă, daţi drumul motorului, trageţi saula şi vedeţi dacă motorul se opreşte; asiguraţi-vă că saula este bine legată de hainele sau vesta dumneavoastră de salvarenu se fac nici un fel de verificărinu trebuie legată saula de haine sau vesta de salvareQuestion 81 of 82Question 82 of 82 Loading... 82. Dacă pupa intră adânc în apă, datorită înclinării motorului la viteze maribarca ar putea să înceapă să se rotească rapid şi să se arunce pasagerii peste bordbarca îşi măreşte stabilitatea de drumnu se observă nici un efectQuestion 82 of 82 Loading... 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758596061626364656667686970717273747576777879808182Show paginator Hide paginator Inapoi la teste