Modul invatare – 185 intrebari 1% Question 1 of 143 Loading... 1. Căror nave li se aplică prevederile Colreg-1972?tuturor navelor care navigă în apele internaţionale.tuturor navelor care navigă în rade, strâmtori şi marea liberă.tuturor navelor aflate în largul mării ori pe toate apele învecinate accesibile navelor maritime.Question 1 of 143Question 2 of 143 Loading... 2. Tuturor navelor aflate în largul mării ori pe toate apele învecinate accesibile navelor maritime li se aplică prevederile:COLREG-1972.R.N.D.Codului ISPS.Question 2 of 143Question 3 of 143 Loading... 3. Dispoziţiile Regulamentului împiedică aplicarea prescripţiilor speciale stabilite de către autoritatea competentă referitoare la navigaţia în rade, porturi, pe fluvii, lacuri sau căi de navigaţie interioară accesibile navelor maritime?da.nu.nu este precizat.Question 3 of 143Question 4 of 143 Loading... 4. Cum influenţează prevederile Regulamentului prescripţiile speciale referitoare la navigaţia în rade, porturi, pe fluvii, lacuri sau căi de navigaţie interioară accesibile navelor maritime?dispoziţiile Regulamentului nu trebuie să împiedice aplicarea prescripţiilor speciale stabilite de către autoritatea competentă, dar asemenea prescripţii speciale trebuie să fie cât mai conforme cu prezentele reguli.autoritatea competentă nu este obligată să ţină seamade prescripţiile Regulamentului.în toate situaţiile se vor aplica prevederile Regulamentului.Question 4 of 143Question 5 of 143 Loading... 5. Guvernul unui stat poate stabili prescripţiile speciale cu privire la numărul luminilor de poziţie, a semnalelor luminoase, prescripţii care să fie astfel încât să facă imposibilă confundarea lor cu Regulamentul?nu.nu este precizat.da.Question 5 of 143Question 6 of 143 Loading... 6. Dispoziţiile Regulamentului scutesc nava, comandantul sau armatorul de consecinţele unei neglijenţe oarecare în ceea ce priveşte aplicarea Regulamentului sau în ceea ce priveşte luarea tuturor măsurilor cerute de o bună practică marinărească?nu este precizat.da.nu.Question 6 of 143Question 7 of 143 Loading... 7. Când este exonerată o navă, comanantul sau armatorul de consecinţele unei neglijenţe sau de neluarea tuturor măsurilor cerute de o bună practică marinărească?aplicarea regulilor scuteşte nava, comandantul sau armatorul de orice răspundere.conformarea întocmai la prevederile regulii "navă privilegiată" scuteşte nava, comandantul sau armatorul de orice răspundere.dispoziţiile Regulamentului nu scutesc nava, comandantul sau armatorul de consecinţele unei neglijenţe oarecare în ceea ce priveşte aplicarea Regulamentului sau în ceea ce priveşte luarea tuturor măsurilor cerute de o bună practică marinărească.Question 7 of 143Question 8 of 143 Loading... 8. Când există riscul unei coliziuni, precum şi în toate împrejurările deosebite sunt permise:abaterea de la prevederile Regulamentului.abateri de la prevederile autorităţilor portuare.abateri de la prevederile legilor specifice.Question 8 of 143Question 9 of 143 Loading... 9. Când sunt permise abateri de la prevederile Regulamentului?în apele naţionale, rade şi în toate apele învecinate accesibile navelor maritime.când există pericol de navigaţie, riscul unei coliziuni, precum şi în toate împrejurările deosebite.indiferent de situaţie, nu este permisă abaterea de la prevederile Regulamentului.Question 9 of 143Question 10 of 143 Loading... 10. Ce se înţelege prin expresia"navă", conform Regulamentului?orice construcţie sau aparat, de orice natură, capabil să plutească pe apă fără propulsie.orice construcţie sau orice aparat, de orice natură ar fi, inclusiv construcţiile fără pescaj şi hidro avioane, folosite sau susceptibile de a fi folosite ca mijloc de transport pe apă.orice corp plutitor cu orice mijloc de propulsie.Question 10 of 143Question 11 of 143 Loading... 11. Ce se înţelege prin "navă cu propulsie mecanică"?orice navă pusă în mişcare de către o maşină.navele care folosesc ca mijloc de propulsie un motor Diesel.toate navele care se pot deplasa pe apă, cu excepţia navelor cu vele.Question 11 of 143Question 12 of 143 Loading... 12. O navă care navigă cu vele, chiar dacă are o maşină proprie, cu condiţia ca aceasta să nu fie folosită, reprezintă:o navă cu vele. o navă cu propulsie mecanică, care foloseşte şi velele.o navă care foloseşte ca mijloc de propulsie forţa vântului.Question 12 of 143Question 13 of 143 Loading... 13. Ce se înţelege prin expresia "navă cu vele"?o navă care foloseşte ca mijloc de propulsie forţa vântului.o navă cu propulsie mecanică, care foloseşte şi vele.o navă care navigă cu vele, chiar dacă are o maşină proprie, cu condiţia ca aceasta să nu fie folosită.Question 13 of 143Question 14 of 143 Loading... 14. O navă care din cauza unei împrejurări excepţionale nu este în măsură să manevreze şi deci, nu poate să se îndepărteze din drumul altei nave trebuie considerată:nava nu este stăpână pe manevra sa.navă cu capacitate de manevră redusă.navă stânjenită de pescajul său.Question 14 of 143Question 15 of 143 Loading... 15. Ce se înţelege prin expresia "navă cu capacitate de manevră redusă"?o navă a cărei capacitate de manevră conform Regulamentului este limitată prin natura lucrărilor sale şi care, în consecinţă, nu se poateo navă cu avarii accidentale la cârmă şi/sau maşină, în curs de remediere.o navă care nu se poate abate din drumul său, datorită unor pericole de navigaţie.Question 15 of 143Question 16 of 143 Loading... 16. O navă cu propulsie mecanică, care din cauza pescajului şi a adâncimii apei sub chilă poate să-şi modifice cu greu drumul, se consideră :navă stânjenită de pescajul său.navă cu lungime mai mare de 200 mnavă cu capacitate de manevră redusă.Question 16 of 143Question 17 of 143 Loading... 17. O navă care nu este nici la ancoră, nici legată la cheu, nici eşuată se consideră:navă "în marş".navă în derivă.navă care ţine la capă.Question 17 of 143Question 18 of 143 Loading... 18. Când una dintre nave poate fi observată vizual de către cealaltă navă, se consideră:navă în siguranţă.nave aflate în vedere.nave în marş.Question 18 of 143Question 19 of 143 Loading... 19. Când două nave se consideră în vedere?când se observă vizual reciproc.chiar dacă numai una dintre ele poate fi observată vizual de către cealaltă.când navele se află în limita de observare cu radarul.Question 19 of 143Question 20 of 143 Loading... 20. Cum trebuie să se asigure veghea la bordul navei?trebuie să se asigure în permanenţă o veghe vizuală şi auditivă corespunzătoare, folosind în acelaşi timp toate mijloacele disponibile, potrivit cu împrejurările şi condiţiile existente, în aşa fel încât sătrebuie să se asigure în permanenţă o veghe vizuală pentru evitarea unei situaţii periculoase.în condiţii de vizibilitate redusă, se va organiza o veghe corespunzătoare, pentru a aprecia existenţa unui pericol de coliziune.Question 20 of 143Question 21 of 143 Loading... 21. Pentru a se putea acţiona corect şi eficace pentru prevenirea unei coliziuni şi pentru ca nava să poată fi oprită pe o distanţă corespunzătoare împrejurărilor şi condiţiilor, se impune menţiunea de a naviga cu:viteză maximă.viteză minimă.viteză de siguranţă.Question 21 of 143Question 22 of 143 Loading... 22. Care sunt factorii care trebuie luaţi în consideraţie pentru determinarea"vitezei de siguranţă"?lungimea navei, calităţile nautice ale navei, puterea maşinii şi vizibilitatea.pregătirea echipajului, condiţiile de navigaţie, vizibilitatea.vizibilitatea, densitatea traficului, capacitatea de manevră a navei, noapteaexistenţa unui fundal luminos, starea vântului şi a mării, pescajul navei.Question 22 of 143Question 23 of 143 Loading... 23. Orice navă trebuie să folosească toate mijloacele disponibile corespunzătoare împrejurărilor şi condiţiilor externe pentru a stabili dacă există:un pericol de eşuare.un pericol iminent.un pericol de coliziune.Question 23 of 143Question 24 of 143 Loading... 24. Ce mijloace trebuie să folosească o navă pentru a stabili dacă există pericolul de coliziune?orice navă trebuie să folosească toate mijloacele disponibile corespunzătoare împrejurărilor şi condiţiilor extrene, pentru a stabili dacă există un pericol de coliziune.orice navă trebuie să folosească toate mijloacele vizuale, pentru a stabili dacă există pericolul de coliziune.orice navă trebuie să folosească radarul, pentru a stabili dacă există pericolul de coliziune.Question 24 of 143Question 25 of 143 Loading... 25. Când relevmentul compas la o navă care se apropie nu variază în mod apreciabil, se consideră :nave în vedere.pericol de coliziune.nave cu drumuri opuse.Question 25 of 143Question 26 of 143 Loading... 26. Când se consideră că există pericol de coliziune?când navele navigă în drumuri opuse.când relevmentul compas la o navă care se apropie nu variază în mod apreciabil.când viteza de apropiere între cele două nave este foarte mare.Question 26 of 143Question 27 of 143 Loading... 27. Cum trebuie să se execute o manevră pentru evitarea unei coliziuni?din timp, cu schimbări mici de drum, pentru a nu devia prea mult de la drumul navei.hotărât, din timp şi conform cu buna practică marinărească.hotărât, cu variaţii de viteză, pentru evitarea pericolului.Question 27 of 143Question 28 of 143 Loading... 28. Cum trebuie să se execute schimbările de drum şi/sau de viteză pentru evitarea ueni coliziuni?schimbări mici de drum şi/sau de viteză, pentru a nu devia prea mult de la drumul navei.schimbări destul de mari de viteză şi mici de drum, pentru a nu devia prea mult de la drumul navei.dacă împrejurările permit, să fie destul de mare, pentru a putea fi percepută imediat de orice navă care o observă vizual sau cu radarul.Question 28 of 143Question 29 of 143 Loading... 29. Dacă pentru evitarea unei coliziuni este suficientă numai schimbarea de drum, cum trebuie să fie executată?manevra se va face cu mult timp înainte, să fie substanţială şi să nu conducă la o altă situaţie de foarte mare apropiere.se vor executa schimbări mari de drum, suficiente pentru evitarea coliziunii.se va efectua o schimbare de drum suficientă pentru ca să se elimine orice pericol de coliziune.Question 29 of 143Question 30 of 143 Loading... 30. Manevra de evitare între nave se va efectua astfel încât să permită trecerea la:o distanţă maximă.o distanţă de siguranţă.o distanţă minimă.Question 30 of 143Question 31 of 143 Loading... 31. Până când se controlează eficacitatea unei manevre de evitare?până când navele vor fi la travers una faţă de cealaltă.până când nava cealaltă va fi într-un unghi de 45° tribord/babord.până când nava cealaltă a fost complet şi definitiv depăşită.Question 31 of 143Question 32 of 143 Loading... 32. Care este manevra cea mai indicată pentru a se câştiga mai mult timp pentru aprecierea situaţiei, atunci când trebuie să se evite o coliziune?reducerea vitezei sau opirea completă, stopând maşinile ori punându-le înapoi.stoparea navei.reducerea la minimum de viteză, până la limita guvernării.Question 32 of 143Question 33 of 143 Loading... 33. Cum se navigă în şenal sau cale navigabilă îngustă?pe mijlocul şenalului sau căii de acces.cât mai aproape posibil de marginea exterioară din dreapta şenalului sau căii de acces respective, atunci când aceasta se poate face.se va naviga întotdeauna cât mai aproape posibil de marginea exterioară a şenalului sau căii de acces, pentru asigurarea unei veghe corespunzătoare.Question 33 of 143Question 34 of 143 Loading... 34. Ce semnale pot da navele care navigă prin şenal şi se îndoiesc de intenţiile navei care traversează şenalul?un sunet lung şi două scurte.un semnal de avertizare compus din cinci sunete scurte.un semnal lung de atenţionare.Question 34 of 143Question 35 of 143 Loading... 35. Ce măsuri de siguranţă trebuie să ia o navă care se apropie de un cot aflat întrun şenal sau o cale de acces îngustă?să emită cinci sunete scurte (de avertizare)să emită un semnal scurt şi să navige pe partea dreaptă a şenalului.să emită un semnal lung şi să navige cu prudenţă şi vigilenţă.Question 35 of 143Question 36 of 143 Loading... 36. Schemelor de separare a traficului li se aplică reglementările referitoare la schemele de separare a traficului, adoptate de:guvernele ţărilor unde se află schemele.Organizaţie.Organizaţie şi guvernele anumitor ţări.Question 36 of 143Question 37 of 143 Loading... 37. Nava trebuie să navige pe banda de navigaţie corespunzătoare în direcţia generală a traficului şi să se îndepărteze,în măsura posibilului, de linia sau zona de separare a sensurilor de trafic atunci când trebuie să navige:în exteriorul unei scheme de separare a traficului.în interiorul unei scheme de separare a traficului.în interiorul unei benzi de separaţie.Question 37 of 143Question 38 of 143 Loading... 38. Cum trebuie să se angajeze o navă pentru intrarea sau ieşirea dintr-o schemă de separare a traficului?sub un unghi drept faţă de direcţia generală a traficului.ca regulă generală pe la una din extremităţi,dar atunci când se angajează să intre sau să iasă,din orice parte,să facă manevra sub unghi cât mai mic faţă de direcţia traficului.prin zona de separare a traficului,dar cu aprobarea autorităţilor care supraveghează navigaţia în schema de separare a traficului.Question 38 of 143Question 39 of 143 Loading... 39. Cum trebuie să întretaie o navă benzile de separaţie, când este obligată să o facă?sub un unghi cât mai mic faţă de direcţia generală a traficului şi cu viteza redusă.sub un unghi cât mai mic faţă de direcţia generală a traficului şi cu viteză maximă.pe cât posibil perpendicular faţă de direcţia generală a traficului.Question 39 of 143Question 40 of 143 Loading... 40. Zonele de navigaţie costieră pot fi folosite pentru traficul costier?în mod normal nu trebuie folosite pentru traficul direct, cu excepţia navelor mai mici de 20 m lungime şi a navelor cu vele.pot fi folosite de toate navele aparţinând ţării riverane.pot fi folosite de navele cu capacitate de manevră redusă.Question 40 of 143Question 41 of 143 Loading... 41. Când poate o navă să pătrundă într-o zonă de separare sau să taie o linie de separare?când condiţiile hidrometeorologice fac dificilă navigaţia în sensul general al traficului.în caz de urgenţă, pentru evitarea unui pericol imediat, sau pentru a pescui într-o zonă de separare.zona de separare nu va fi traversată în nici o situaţie.Question 41 of 143Question 42 of 143 Loading... 42. Cum trebuie să se navige în zone vecine cu extremităţile unei zone de separare a traficului?se va naviga în direcţia generală a traficului.se vor semnaliza sonor şi vizual intenţiile de schimbare de drum.cu atenţie deosebită.Question 42 of 143Question 43 of 143 Loading... 43. Este permisă ancorarea în schemele de separare a traficului?se va evita în măsura maximă a posibilului ancorarea atât în schema de separare, cât şi în zonele învecinate acesteia.se poate ancora, dar se vor da toate semnalele prevăzute în prezentele reguli.nu se poate ancora în nici o situaţie.Question 43 of 143Question 44 of 143 Loading... 44. Cum trebuie să navige navele care nu folosesc o schemă de separare a traficului?să folosească zonele de navigaţie costieră.să se îndepărteze cât mai mult de zona de separare a traficului.să navige în apropiere, dar să nu intersecteze linia de separare.Question 44 of 143Question 45 of 143 Loading... 45. Care sunt navele exceptate de la prevederile regulii referitoare la navigaţie în schemele de separare a traficului?navele cu capacitate de manevră redusă, angajate în manevra de menţinere a siguranţei navigaţiei.navele cu defecţiuni la motorul principal.navele cu avarii la cârmă.Question 45 of 143Question 46 of 143 Loading... 46. Ce navă trebuie să se abată din drumul navei ajunsă din urmă?nava care se află la o distanţă de 200 m.nava care se află la o distanţă de 100 m.nava care ajunge din urmă.Question 46 of 143Question 47 of 143 Loading... 47. Cum se comportă o navă care ajunge din urmă (depăşeşte) o altă navă?nava care ajunge din urmă o altă navă va avea prioritate.nava ajunsă din urmă va manevra astfel încât să-i permită navei care o depăşeşte deplasarea.orice navă care ajunge din urmă o altă navă trebuie să se abată din drumul navei ajunsă din urmă.Question 47 of 143Question 48 of 143 Loading... 48. Când se consideră că o navă ajunge din urmă altă navă?când vine dintr-o direcţie mai mare de 22°5 dinapoia traversului celeilalte nave, astfel încât noaptea se vede numaicând vede lumina din pupa şi luminile din bordurile navei ajunsă din urmă.când vede lumina catargului pupa şi luminile din pupa.Question 48 of 143Question 49 of 143 Loading... 49. Cum trebuie să manevreze o navă care nu poate stabili cu siguranţă că ajunge din urmă altă navă?să se considere navă privilegiată şi şă-şi menţină viteza şi drumul.să se considere navă care ajunge din urmă şi să manevreze în consecinţă.să dea semnalele corespunzătoare şi după edificare să procedeze conform situaţiei.Question 49 of 143Question 50 of 143 Loading... 50. Cum trebuie să manevreze două nave cu vele care se apropie una de alta, astfel încât există pericolul de coliziune şi primesc vântul din borduri diferite?nava care primeşte vântul din babord trebuie să se abată din drumul navei care primeşte vântul din tribord.nava care primeşte vântul din tribord trebuie să se abată din drumul navei care primeşte vântul din babord.nava care primeşte vântul din pupa trebuie să se abată din drumul navei care primeşte vântul din tribord.Question 50 of 143Question 51 of 143 Loading... 51. Cum trebuie să manevreze două nave cu vele care se apropie una de alta, astfel încât există pericolul de coliziune şi primesc vântul din acelaşi bord?nava care o vede pe cealaltă prin babord trebuie să se abată din drumul celeilalte nave.nava care este în vânt se va abate din drumul navei de sub vânt.nava care o vede pe cealaltă prin tribord trebuie să se abată din drumul celeilalte nave.Question 51 of 143Question 52 of 143 Loading... 52. Care este manevra unei nave care nu este obligată să se abată din drumul altei nave?trebuie să-şi menţină drumul şi viteza.va schimba numai drumul, pentru a evita o situaţie periculoasă.va reduce viteza sau va stopa, pentru a nu crea situaţii periculoase.Question 52 of 143Question 53 of 143 Loading... 53. Când trebuie să manevreze nava care nu este obligată să se abată din drumul altei nave?indiferent de situaţie, nu se va abate niciodată din drumul altei nave.imediat ce i se pare evident faptul că nava care are obligaţia de a se abate din drumul său nu face manevra.când în urma observării relevmentului şi-a dat seama că există pericolul de coliziune.Question 53 of 143Question 54 of 143 Loading... 54. Din drumul căror nave trebuie să se abată o navă cu propulsie mecanică în marş?navelor cu vele.velierelor care navigă numai cu maşina.velierelor care poartă la prova un semn conic negru, cu vârful în jos.Question 54 of 143Question 55 of 143 Loading... 55. Din drumul căror nave trebuie să se abată o navă cu vele în marş?navelor cu propulsie mecanică cu viteză mică.navelor care nu sunt stăpâne pe manevra lor.navelor petroliere sau navelor care transportă gaze lichefiate.Question 55 of 143Question 56 of 143 Loading... 56. Din drumul căror nave trebuie să se abată o navă cu vele în marş?navelor frigorifice cu viteză mare.navelor petroliere.navelor cu capacitate de manevră redusă.Question 56 of 143Question 57 of 143 Loading... 57. Din drumul căror nave trebuie să se abată o navă cu vele în marş?navelor în curs de pescuit.traulelor aflate în marş spre zona de pescuit.navelor colectoare de peşte aflate în marş.Question 57 of 143Question 58 of 143 Loading... 58. Din drumul căror nave trebuie să se abată o navă stânjenită de pescajul său?navelor cu vele.navelor nestăpâne pe manevra lor.navelor petrolier sau navelor care transportă gaze lichefiate.Question 58 of 143Question 59 of 143 Loading... 59. Căror nave li se aplică regulile de conducerea navelor pe vizibilitate redusă?navelor care navigă în interiorul zonelor de vizibiliate redusă şi numai una dintre ele nu o vede pe cealaltă.navelor care nu se văd una pe alta şi care navigă înlăuntrul sau în apropierea zonelor de vizibilitate redusă.navelor care navigă în interiorul sau în apropierea zonelor de vizibilitate redusă şi observă una la alta numai luminile de catarg.Question 59 of 143Question 60 of 143 Loading... 60. Cu ce viteză trebuie să navige o navă în condiţii de vizibilitate redusă?cu viteză redusă şi veghe la prova.cu viteză economică, dar cu radarul în funcţiune şi cu o veghe corespunzătoare, pentru a evita pericolul de coliziune.cu o viteză de siguranţă adaptată împrejurărilor existente şi condiţiilor de vizibilitate redusă.Question 60 of 143Question 61 of 143 Loading... 61. Când se vor respecta regulile referitoare la "lumini şi semne"?în marş ziua şi noaptea.pe orice vreme.în staţionare ziua şi noaptea.Question 61 of 143Question 62 of 143 Loading... 62. În ce perioadă sunt respectate regulile referitoare la lumini?pe timpul nopţii.pe timpul nopţii şi pe vizibilitate redusă.de la apusul la răsăritul soarelui.Question 62 of 143Question 63 of 143 Loading... 63. Pe timpul zilei se vor respecta regulile cu privire la:lumini.semne.lumini şi semne.Question 63 of 143Question 64 of 143 Loading... 64. Când mai pot fi purtate luminile prevăzute de reguli?de la răsăritul la apusul soarelui, pe timp cu vizibilitate redusă, în toate împrejurările în carecând vizibilitatea este sub 3 Mm.în srâmtori, când vizibiliatea este redusă.Question 64 of 143Question 65 of 143 Loading... 65. Când se vor respecta regulile referitoare la semne?în timpul crepusculului.pe timpul zilei.ziua sau noaptea, când sunt iluminate.Question 65 of 143Question 66 of 143 Loading... 66. Lumina albă aşezată deasupra axului longitudinal al navei, arătând o lumină neîntreruptă pe un arc de orizont de 22°5 astfel ca să arate 22°5 înapoia traversului fiecărui bord este:lumina de pupa.lumina de catarg.lumina de remorcaj.Question 66 of 143Question 67 of 143 Loading... 67. Lumină verde din tribord şi lumină roşie din babord, vizibile pe un arc de 112°5 adică de la prova până la 22°5 înapoia traversului, reprezintă ceea ce se înţelege prin expresia:lumină de bord.lumină de pupa.lumină de remorcaj.Question 67 of 143Question 68 of 143 Loading... 68. Ce se înţelege prin expresia "lumină de catarg"?orice lumină albă instalată pe catargul unei nave la o înălţime prevăzută de normele din registru.orice lumină albă vizibilă pe tot orizontul.o lumină albă aşezată deasupra axului longitudinal al navei, arătând o lumină neîntreruptă pe un arc de orizont de 225°, astfel ca să arate 22°5 înapoia traversului fiecărui bord.Question 68 of 143Question 69 of 143 Loading... 69. Ce se înţelege prin expresia "lumină de bord"?lumină verde din tribord şi lumină roşie din babord, vizibile pe un arc de 112°5, adică lalumină albă din borduri, de la scările de acces.lumină albă de la scările exterioare.Question 69 of 143Question 70 of 143 Loading... 70. Lumina albă aşezată cât mai aproape posibil în pupa, arătând o lumină neîntreruptă pe un arc de 135° câte 67°5 în fieare bord este:lumina de ancoră pupa.lumina de remorcaj.lumina de pupa.Question 70 of 143Question 71 of 143 Loading... 71. Ce se înţelege prin expresia "lumină de pupa"?o lumină albă instalată la pupa unei nave.o lumină aşezată cât mai aproape posibil în pupa, arătând o lumină neîntreruptă pe un arc de 135°, câte 67°5 în fiecare bord.o lumină albă instalată la pupa, care arată ca o lumină întreruptă pe un arc de cerc de 135°, câte 67°5 în fiecare bord.Question 71 of 143Question 72 of 143 Loading... 72. Lumina galbenă aşezată cât mai aproape posibil în pupa arătând o lumină de 135°, câte 67°5 în fiecare bord este:lumina de pupa.lumina de remorcaj.lumina de ancoră pupa.Question 72 of 143Question 73 of 143 Loading... 73. Trei lumini în poziţie verticală din care luminile de sus şi de jos roşii şi lumina din mijloc albă sunt luminile purtate de o navă:cu capacitate de manevră redusă când nu este în marş.nestăpână pe manevra sa.stânjenită de pescajul ei când nu este în marş.Question 73 of 143Question 74 of 143 Loading... 74. Ce se înţelege prin expresia "lumină de remorcaj"?o lumină albă aşezată deasupra luminii de la pupa după care se guvernează în timpul remorcajului.o lumină galbenă neîntreruptă vizibilă la 360°.o lumină galbenă aşezată cât mai aproape posibil de pupa, arătând o lumină neîntreruptă pe un arc de cerc de 135°, câte 67°5 în fiecare bord.Question 74 of 143Question 75 of 143 Loading... 75. Luminile roşu-alb-roşu dispuse pe verticală, lumina de ancoră de la pupa sunt luminile purtate de o navă:nestăpână pe manevră la ancoră.cu capacitate de manevră redusă la ancoră.stânjenită de pescajul ei la ancoră.Question 75 of 143Question 76 of 143 Loading... 76. Lumina neîntreruptă pe un arc de orizont de 360° este:lumina de catarg.lumină cu sclipiri regulate.lumină vizibilă pe întreg orizontul.Question 76 of 143Question 77 of 143 Loading... 77. Trei semne suprapuse din care semnul superior şi inferior câte o bulă, iar cel din mijloc un bicon sunt semnele purtate de o navă:nestăpână pe manevra sa.stânjenită de pescajul ei.cu capacitate de manevră redusă.Question 77 of 143Question 78 of 143 Loading... 78. Ce se înţelege prin expresia "lumină vizibilă pe întreg orizontul"?lumină neîntreruptă pe un arc de de orizont de 360°lumină neîntreruptă vizibilă la prova şi în borduri.lumină neîntreruptă vizibilă pe un arc de orizont de 180°Question 78 of 143Question 79 of 143 Loading... 79. O lumină cu sclipiri regulate a cărei frecvenţă este de 120 sclipiri pe minut sau mai mult, reprezintă ceea ce se înţelege prin expresia:lumină de bord.lumină cu sclipiri.lumină de remorcaj.Question 79 of 143Question 80 of 143 Loading... 80. O bulă la prova şi trei semne dispuse vertical, dintre care semnul superior şi inferior bule şi cel din mijloc bicon, montate în locul cel mai vizibil sunt semnele purtate de o navă:cu capacitate de manevră redusă la ancoră.stânjenită de pescajul ei la ancoră.nestăpână pe manevră la ancoră.Question 80 of 143Question 81 of 143 Loading... 81. Ce se înţelege prin expresia "lumină cu sclipiri"?o lumină cu sclipiri regulate cu frecvenţa de 60 sclipiri pe minut.o lumină cu sclipiri regulate cu frecvenţa de 120 sclipiri pe minut sau mai mult.o lumină cu sclipiri regulate foarte repezi.Question 81 of 143Question 82 of 143 Loading... 82. La ce distanţă trebuie să se vadă luminile de la catarge pentru navele cu lungimea între 12 şi 20 m?1-2 Mm.2 Mm.3 Mm.Question 82 of 143Question 83 of 143 Loading... 83. La ce distanţă trebuie să se vadă luminile de la catarge pentru navele cu lungimea mai mică de 12 m?3 Mm.2 Mm.1 Mm.Question 83 of 143Question 84 of 143 Loading... 84. Un cilindru negru reprezintă semnul purtat de o navă:stânjenită de pescajul său.cu capacitate de manevră redusă.nestăpână pe manevrăQuestion 84 of 143Question 85 of 143 Loading... 85. La ce distanţă trebuie să se vadă luminile din borduri pentru navele cu o lungime între 12 şi 50 m?3 Mm.2 Mm.1,5 Mm.Question 85 of 143Question 86 of 143 Loading... 86. La ce distanţă trebuie să se vadă luminile din borduri pentru navele cu o lungime mai mică de 12 m?2 Mm.0,5 Mm.1 Mm.Question 86 of 143Question 87 of 143 Loading... 87. La ce distanţă trebuie să se vadă lumina din pupa pentru navele cu o lungime între 12 şi 50 m?3 Mm.2 Mm.1 Mm.Question 87 of 143Question 88 of 143 Loading... 88. La ce distanţă trebuie să se vadă lumina din pupa pentru navele cu o lungime mai mică de 12 m?3 Mm.1,5 Mm.2 Mm.Question 88 of 143Question 89 of 143 Loading... 89. La ce distanţă trebuie să se vadă lumina de remorcaj pentru navele cu o lungime mai mare de 50 m?3 Mm.4 Mm.3,5 Mm.Question 89 of 143Question 90 of 143 Loading... 90. La ce distanţă trebuie să se vadă lumina de remorcaj pentru navele cu o lungime între 12 şi 50 m?3 Mm.2 Mm.5 Mm.Question 90 of 143Question 91 of 143 Loading... 91. La ce distanţă trebuie să se vadă lumina de remorcaj pentru navele cu o lungime mai mică de 12 m?1 Mm.3 Mm.2 Mm.Question 91 of 143Question 92 of 143 Loading... 92. La 2 Mm se văd luminile albe, roşii, verzi sau galbene pe întreg orizontul la navele:cu lungimea mai mare de 50 m.cu lungimea mai mică de 100 m.cu lungimea între 12 şi 20 m.Question 92 of 143Question 93 of 143 Loading... 93. La ce distanţă trebuie să se vadă lumina albă, roşie, verde sau galbenă vizibilă pe întreg orizontul, pentru navele cu lungimea între 12 şi 50 m?3 Mm.2 Mm.1 Mm.Question 93 of 143Question 94 of 143 Loading... 94. Ce lumini trebuie să poarte o navă cu pernă de aer în exploatare fără pescaj?aceleaşi lumini ca o navă cu propulsie mecanică în marş.o lumină galbenă cu sclipiri vizibile pe tot orizontul. luminile unei nave cu propulsie mecanică în marş plus o lumină galbenă cu sclipiri vizibilă pe tot orizontul.Question 94 of 143Question 95 of 143 Loading... 95. Ce lumini trebuie să poarte o navă cu propulsie mecanică în marş cu lungimea mai mare de 7 m şi a cărei viteză depăşeşte 7 Nd? o lumină albă vizibilă peste tot orizontul şi dacă este posibil şi luminile din borduri.luminile din borduri.o lumină albă care poate fi ridicată la nevoie.Question 95 of 143Question 96 of 143 Loading... 96. La ce distanţă trebuie să se vadă lumina albă vizibilă pe tot orizontul, a unei nave sau obiect de formă nedefinită, parţial în imersiune, care este remorcat?3 Mm.2Mm.1 Mm.Question 96 of 143Question 97 of 143 Loading... 97. Ce lumini trebuie să poarte obiectele sau navele remorcate, altele decât cele cu forma nedefinită?luminile de catarg şi lumina de pupa.luminile din borduri şi lumina de pupa.luminile de remorcher şi lumina de pupa.Question 97 of 143Question 98 of 143 Loading... 98. Ce lumini trebuie să poarte o navă împinsă înainte când formează o singură unitate?trebuie să poarte la extremitatea prova luminile din borduri.lumina de catarg şi luminile din borduri.lumină de catarg şi lumină de pupa.Question 98 of 143Question 99 of 143 Loading... 99. Ce lumini tebuie să poarte o navă remorcată la ureche?luminile de catarg şi lumina de pupa.lumina de pupa şi luminile din borduri la extremitatea prova.luminile de borduri la extremitatea prova.Question 99 of 143Question 100 of 143 Loading... 100. Luminile din borduri şi lumina din pupa sunt luminile pe care le poartă o navă:în seviciul de pilotaj şi este în marş.cu vele când este la ancoră.cu vele în marş.Question 100 of 143Question 101 of 143 Loading... 101. Ce lumini poartă o navă cu vele în marş?luminile din borduri.luminile de catarg şi luminile din borduri.luminile din borduri şi lumina de pupa.Question 101 of 143Question 102 of 143 Loading... 102. Luminile din borduri şi lumina din pupa, reunite într-un felinar este purtat de :o navă cu vele mai mică de 7 m, în marş.o navă cu rame.o navă cu vele la ancoră.Question 102 of 143Question 103 of 143 Loading... 103. Ce lumini poartă o navă cu vele în marş, mai mică de 20 m?luminile din borduri şi lumina din pupa, pe care le poate reuni întrun felinar.luminile din borduri.o lumină albă pe care să o arate la nevoie.Question 103 of 143Question 104 of 143 Loading... 104. La măr sau în partea superioară a catargului, în locul cel mai vizibil, trebuie să poarte felinarul combinat o navă cu vele în marş, cu o lungime mai mică de:30 m.20 m.15 m.Question 104 of 143Question 105 of 143 Loading... 105. Unde trebuie să poarte felinarul combinat o navă cupoate să-l ţină oriunde şi să-l arate numai la nevoie.la măr sau la partea superioară a catargului, în locul cel mai vizibil.la bastonul prova.Question 105 of 143Question 106 of 143 Loading... 106. vele în marş mai mică de 20 m?Question 106 of 143Question 107 of 143 Loading... 107. Care sunt luminile suplimentare pe care le poate purta o navă cu vele în marş?la măr o lumină verde vizibilă pe tot orizontul.la măr o lumină roşie vizibilă pe tot orizontul.la măr sau la partea superioară a catargului o lumină roişie deasupra unei lumini verzi, vizibile pe tot orizontul.Question 107 of 143Question 108 of 143 Loading... 108. Nava care trebuie să fie gata să arate în orice moment o lanternă electrică sau un felinar aprins cu o lumină albă este nava cu vele, în marş, cu o lungime mai mică de:15 m.10 m.7 m.Question 108 of 143Question 109 of 143 Loading... 109. Ce lumini poartă o navă cu vele, mai mică de 7 m, în marş?trebuie să fie gata să arate în orice moment o lanternă electrică sau un felinar aprins culuminile din borduri.o lumină albă la catarg.Question 109 of 143Question 110 of 143 Loading... 110. Ce lumini trebuie să poarte o navă cu rame?o lampă albastră care să poată fi arătată oricând.o lumină roşie.dacă nu poartă luminile unei nave cu vele, să fie pregătiră să arate o lanternă electrică sau un felinar cu lumină albă.Question 110 of 143Question 111 of 143 Loading... 111. La prova, în locul cel mai vizibil, un con cu vârful în jos este semnul purtat pe timp de zi de:o navă care pescuieşte şi ale cărei unelte se întind pe o distanţă orizontală mai mare de 150 m.o navă care navigă în acelaşi timp cu vele şi cu ajutorul unui aparat propulsor.o navă sau obiect remorcat care este parţial în imersiune şi greu de observat.Question 111 of 143Question 112 of 143 Loading... 112. Ce semn trebuie să poarte o navă care navigă în acelaşi timp cu vele şi cu ajutorul unui aparat propulsor?la prova, în locul cel mai vizibil, un con cu vârful în jos.un bicon în locul cel mai vizibil.două conuri negre vârf la vârf.Question 112 of 143Question 113 of 143 Loading... 113. Două lumini suprapuse, vizibile pe tot orizontul, lumina superioară verde şi ce inferioară albă, o lumină de catarg aşezată la o înălţime mai mare decât lumina verde şi înapoia acesteia sunt luminile purtate de:o navă angajată în operaţiuni de deminare.o navă cu vele în marş.o navă care traulează şi nu este în marş.Question 113 of 143Question 114 of 143 Loading... 114. Ce semne poartă o navă ancorată? o bulă ridicată la prova.un bicon instalat la prova.un con negru instalat la prova.Question 114 of 143Question 115 of 143 Loading... 115. Unde trebuie instalate semnele şi luminile navelor eşuate?la prova.la catargul pupa.în locul cel mai vizibil.Question 115 of 143Question 116 of 143 Loading... 116. Când nu sunt obligate navele mai mici de 7 m lungime să poarte lumini de navă ancorată?când sunt la ancoră dar nu întrun canal navigabil îngust, pase de intrare în port sau rade de ancorare.când sunt ancorate într-un bazin portuar.când sunt la ancoră şi în radă.Question 116 of 143Question 117 of 143 Loading... 117. Căror nave eşuate nu li se cere să poarte luminile şi semnele speciale de navă eşuată?nave cu lungime mai mică de 7 m.nave cu lungime mai mică de 15 m.nave cu lungime mai mică de 12 m.Question 117 of 143Question 118 of 143 Loading... 118. Ce este "sunetul scurt"?un sunet cu o durată de 2-3 secunde, emis de o navă.un sunet emis de o navă propulsată, în marş, cu o durată mică, sub o secundă.un sunet a cărui durată este de aproximativ o secundă.Question 118 of 143Question 119 of 143 Loading... 119. Ce se înţelege prin expresia "sunet lung"?un sunet a cărui durată este de 46 secunde.un sunet emis de o navă propulsată, în marş, cu o durată de peste 6 secunde.un sunet sonor emis de o navă cu o durată de 2-3 secunde.Question 119 of 143Question 120 of 143 Loading... 120. Ce echipament de semnalizare sonoră trebuie să aibă o navă cu lungimea între 12 şi 100m?un singur fluier în mijlocul navei.un clopot la prova sau pupa navei.un fluier şi un clopot.Question 120 of 143Question 121 of 143 Loading... 121. Ce echipament de semnalizare sonoră trebuie să aibă o navă sub 12 m lungime?navele sub 12 m lungime nu sunt obligate să aibă echipament de semnalizare sonoră.navele sub 12 m lungime sunt obligate să aibă un fluier şi un clopot la prova.navele sub 12 m lungime nu sunt obligate să aibă la bord echipamentul de semnalizare prescris, în lipsa lui să fie dotate cu un alt mijloc de emitere a unui semnal sonor eficace.Question 121 of 143Question 122 of 143 Loading... 122. Când se emit semnalele sonore de manevră?în orice situaţii.când navele se văd unele pe altele.pe timp de vizibilitate redusă.Question 122 of 143Question 123 of 143 Loading... 123. Ce semnal sonor se emite pentru indicarea manevrei "vin la tribord"?un sunet scurt.un sunet scurt, urmat de un sunet lung.două sunete lungi, urmate de unul scurt.Question 123 of 143Question 124 of 143 Loading... 124. Ce semnal sonor se emite pentru indicarea manevrei "vin la babord"?un sunet lung şi două scurte.două sunete scurte.două sunete lungi, urmate de două sunete scurte.Question 124 of 143Question 125 of 143 Loading... 125. Ce semnal sonor se emite pentru indicarea manevrei "am maşina înapoi"?un sunet lung şi trei sunete scurte.trei sunete scurte precedate şi urmate de un sunet lung.trei sunete scurte.Question 125 of 143Question 126 of 143 Loading... 126. Cu ce se pot completa semnalele sonore emise cu fluierul, pentru a indica o manevră ce se execută?cu semnale luminoase.cu orice alte semnale.cu una sau două bule negre ridicate la catarg.Question 126 of 143Question 127 of 143 Loading... 127. La ce interval de timp se pot da semnalele necesare luminoase pentru repetarea manevrei?la cel puţin 10 secunde.după minim un minut.de câte ori este nevoie.Question 127 of 143Question 128 of 143 Loading... 128. Ce semnale dă o navă care îşi dă acordul în legătură cu manevra de depăşire pe care urmează să o facă altă navă?un sunet lung şi 5 sunete scurte.un sunet lung, un sunet scurt, un sunet lung şi unul scurt (litera C)un sunet scurt pentru tribord şi 2 sunete scurte pentru babord.Question 128 of 143Question 129 of 143 Loading... 129. Când se emit semnalele sonore pentru vizibilitate redusă?numai ziua, pe vizibilitate redusă.noaptea pe timp de ceaţă.atât ziua cât şi noaptea, pe vizibilitate redusă.Question 129 of 143Question 130 of 143 Loading... 130. Când se emit semnalele sonore pe vizibilitate redusă?înlăuntrul sau în apropierea zonei în care vizibilitatea este redusă.înlăuntrul unei zone în care vizibilitatea este redusănumai pe timp de ceaţă.Question 130 of 143Question 131 of 143 Loading... 131. Ce semnal sonor emite o navă cu capacitatea de manevră redusă pe vizibilitate redusă?un sunet lung urmat de trei sunete scurte la intervale de 2 minute.3 sunete scurte precedate şi urmate de un sunet lung, la intervale de 2 minute.un sunete lung urmat de 2 sunete scurte la intervale nu mai mari de 2 minute.Question 131 of 143Question 132 of 143 Loading... 132. Ce semnale sonore vor emite navele stânjenite de pescajul lor pe vizibilitate redusă?un sunet lung urmat de două sunete scurte, la intervale nu mai mari de 2 minute.un sunet lung precedat şi urmat de un sunet scurt la intervale de un minut.5 sunete scurte la intervale de 2 minute.Question 132 of 143Question 133 of 143 Loading... 133. Ce semnale sonore emite o navă cu vele pe vizibilitate redusă?un sunet lung dat cu sirena, la intervale de un minut.4 sunete scurte la intervale de două minute.un sunet lung urmat de 2 sunete scurte, la intervale ce nu vor fi mai mari de 2 minute.Question 133 of 143Question 134 of 143 Loading... 134. Ce obligaţii are o navă mai mică de12 m, pe vizibilitate redusă, în cazul în care nu poate emite semnale prescrise de Regulament?să emită cu fluierul un semnal sonor format din 5 sunete la interval de un minut.să emită un semnal sonor eficace la intervale care să nu depăşească 2 minute.să emită cu gongul bătăi repezi la interval de maxim un minut.Question 134 of 143Question 135 of 143 Loading... 135. Care este semnalul de pericol din Codul Internaţional de Semnale?"N.C""P.""O."Question 135 of 143Question 136 of 143 Loading... 136. Care poate fi considerat semnal de pericol?un pavilion având deasupra sau dedesubt o bulă sau un obiect3 bule negre vertical.un pavilion roşu (B).Question 136 of 143Question 137 of 143 Loading... 137. Care poate fi considerat semnal de pericol?fuzee sau facle de mână care produc lumină roşie.fuzee sau facle de mână care produc lumină verde.fuzee sau facle de mână care produc lumină albă strălucitoare.Question 137 of 143Question 138 of 143 Loading... 138. Ce este semnalul de pericol dat cu braţele?mişcări lente repetate cu braţele, descriind cercuri deasupra capului.ridicarea ambelor braţe vertical deasupra capului.mişcări lente şi repetate de sus în jos a braţelor întinse lateral.Question 138 of 143Question 139 of 143 Loading... 139. Care este semnalul de alarmă radiotelefonică?un semnal bitonal continuu.un semnal de ton continuu.un semnal compus din tonuri scurte, continuu.Question 139 of 143Question 140 of 143 Loading... 140. Ce nave pot folosi zonele de navigaţie de trafic costier?navele cu o lungime mai mică de 20 m, navele cu vele şi navele angajate în operaţiuni denavele ce aparţin ţării riverane.navele cu capacitate de manevră redusă.Question 140 of 143Question 141 of 143 Loading... 141. Când pot folosi navele zonele de navigaţie de trafic costier?pentru evitarea unui pericol evident.când sunt considerate nave privilegiate.când sunt nave stânjenite de pescajul lor.Question 141 of 143Question 142 of 143 Loading... 142. Ce semnificaţie au semnele aprobate transmise prin sisteme de radiocomunicaţii?sunt considerate semnale de pericol.sunt considerate semnale de test.sunt considerate semnale de avertizare.Question 142 of 143Question 143 of 143 Loading... 143. Ce semnificaţie au semnalele transmise de SART-urile mijlocelor de salvare?sunt considerate semnale de atragere a atenţiei.sunt considerate semnale de avertizare.sunt considerate semnale de pericol.Question 143 of 143 Loading... 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143Show paginator Hide paginator Inapoi la pagina de teste