Modul invatare 2% Question 1 of 66 Loading... 1. Scara numerică a unei hărţi esteRaportul dintre lungimea şi lăţimea hărţiiUn număr de catalogRaportul dintre lungimea unitară de pe Pământ şi corespondentul pe hartăQuestion 1 of 66Question 2 of 66 Loading... 2. În emisfera vestică, daca nava se deplasează spre vestlatitudinea punctului de sosire este mai mica decât latitudinea punctului de sosirelongitudinea punctului de plecare este mai mică decât longitudinea punctului de sosirelongitudinea punctului de plecare este mai mare decât longitudinea punctului de sosireQuestion 2 of 66Question 3 of 66 Loading... 3. Temperatura apei de mare se exprimă înMilibarigrade Celsiusmilimetri coloana de mercurQuestion 3 of 66Question 4 of 66 Loading... 4. Corespunzător sensului convenţional de balizaj de la larg la uscat, in regiunea B, marcajele laterale au următoarele luminitribord-verde, babordrosutribord-alba fixa, babord- alba cu sclipiritribord-rosu, babord-verdeQuestion 4 of 66Question 5 of 66 Loading... 5. Drumul giro al navei esteUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la un reperUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord compas până la axul prova al naveiUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord giro până la axul prova al naveiQuestion 5 of 66Question 6 of 66 Loading... 6. Relevmentul prova la un reper costier esteUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la reperulUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord adevărat până la linia de vizare la reperul costierUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord magnetic până la axul prova al naveiQuestion 6 of 66Question 7 of 66 Loading... 7. Latitudinea geografică esteArcul de ecuator măsurat de la meridianul Greenwich până laArcul de paralel măsurat de la meridianul Greenwich până la meridianul loculuiArcul de meridian măsurat de la ecuatorul terestru până la paralelul loculuiQuestion 7 of 66Question 8 of 66 Loading... 8. In emisfera estică, daca nava se deplasează spre vestlatitudinea punctului de sosire este mai mica decât latitudinea punctului de sosirelongitudinea punctului de sosire este mai mică decât longitudinea punctului de plecarelongitudinea punctului de sosire este mai mare decât longitudinea punctului de plecareQuestion 8 of 66Question 9 of 66 Loading... 9. Daca vântul bate dinaintea traversului acesta producecreşterea vitezei si derivă de vântnumai creşterea vitezeimicşorarea vitezei si derivă de vântQuestion 9 of 66Question 10 of 66 Loading... 10. Relevmentul compas la un reper costier esteUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la reperulUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord compas până la linia de vizare la reperul costierUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord magnetic până la axul prova al naveiQuestion 10 of 66Question 11 of 66 Loading... 11. Longitudinea geografică esteArcul de ecuator măsurat de la meridianul Greenwich până laArcul de paralel măsurat de la meridianul Greenwich până la meridianul loculuiArcul de meridian măsurat de la ecuatorul terestru până la paralelul loculuiQuestion 11 of 66Question 12 of 66 Loading... 12. Viteza unei ambarcaţiuni se măsoară cusondabarometrullochulQuestion 12 of 66Question 13 of 66 Loading... 13. În emisfera sudica, daca nava se deplasează spre Nordlatitudinea punctului de plecare este mai mica decât latitudinea punctului de sosirelatitudinea punctului de plecare este mai mare decât latitudinea punctului de sosirelongitudinea punctului de plecare este mai mica decât longitudinea punctului de sosireQuestion 13 of 66Question 14 of 66 Loading... 14. Acul magnetic al compasului magnetic de la bordul navei se orientează pe direcţiaNord adevăratNord giroNord compasQuestion 14 of 66Question 15 of 66 Loading... 15. Marcajele laterale din sistemul de balizaj semnalizeazăLimitele laterale ale unui pericol de navigaţieLimitele laterale ale unei serii de pericole de navigaţieLimitele laterale ale şenalului navigabilQuestion 15 of 66Question 16 of 66 Loading... 16. Drumul magnetic al navei esteUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la un reperUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord compas până la axul prova al naveiUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord magnetic până la axul prova al naveiQuestion 16 of 66Question 17 of 66 Loading... 17. Relevmentul magnetic la un reper costier esteUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la reperulUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord adevărat până la linia de vizare la reperul costierUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord magnetic până la linia de vizare la reperul costierQuestion 17 of 66Question 18 of 66 Loading... 18. Polii geografici suntCele două puncte în care axa de rotaţie intersectează suprafaţa PământuluiPunctele în care linia ce trece prin centrul Pământului şi punctul navei intersectează suprafaţa PământuluiPunctele în care linia ce trece prin centrul Pământului şi prin observatorul astronomic de la Greenwich intersectează suprafaţa PământuluiQuestion 18 of 66Question 19 of 66 Loading... 19. Adâncimea apei se măsoară culochulsondabarometrulQuestion 19 of 66Question 20 of 66 Loading... 20. Reperele costiere utilizate pentru determinarea punctului navei pot figeamanduri, balize, scondrialte nave aflate la ancorăfaruriQuestion 20 of 66Question 21 of 66 Loading... 21. Drumul adevărat al navei este:Unghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la un reperUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord adevărat până la axul prova al naveiUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord compas până la axul prova al naveiQuestion 21 of 66Question 22 of 66 Loading... 22. Daca vântul bate din travers acesta producecreşterea vitezei si deriva de vântdoar creşterea vitezeiderivă de vântQuestion 22 of 66Question 23 of 66 Loading... 23. Lumina alternativă a unui far are următoarea semnificaţieintensitatea luminii este variabilalumina fixa combinata cu intensificare de luminaculori diferite in sectoare strict delimitateQuestion 23 of 66Question 24 of 66 Loading... 24. Longitudinea geografică esteArcul de ecuator măsurat de la meridianul Greenwich până laArcul de paralel măsurat de la meridianul Greenwich până la meridianul loculuiArcul de meridian măsurat de la ecuatorul terestru până la paralelul loculuiQuestion 24 of 66Question 25 of 66 Loading... 25. Cartile pilot se corectează la zi utilizândhartile rutiereavizele pentru navigatorihartile meteorologice in facsimilQuestion 25 of 66Question 26 of 66 Loading... 26. Daca vântul bate din prova tribord acesta producemicşorarea vitezei si deriva de vânt la tribordderiva de vânt la babordmicşorarea vitezei si derivă de vânt la babordQuestion 26 of 66Question 27 of 66 Loading... 27. Drumul compas al navei esteunghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţiaunghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord compas până la axul provaunghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord magnetic până la axul prova al naveiQuestion 27 of 66Question 28 of 66 Loading... 28. Harta marină esteo hartă tematică care figurează aspecte detaliate ale întinderilor de apă de pe o anumită suprafaţă a scoarţeio harta geografică a unei porţiuni din suprafaţa Pământului care conţine mări şi oceaneeste o reprezentare în plan, convenţională, micşorată şi generalizată a oceanului planetarQuestion 28 of 66Question 29 of 66 Loading... 29. În emisfera nordică, daca nava se deplasează spre Nordlatitudinea punctului de plecare este mai mica decât latitudinea punctului de sosirelatitudinea punctului de plecare este mai mare decât latitudinea punctului de sosirelongitudinea punctului de plecare este mai mica decât longitudinea punctului de sosireQuestion 29 of 66Question 30 of 66 Loading... 30. Relevmentul adevărat la un reper costier esteUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la axul prova al navei până la direcţia de vizare la reperulUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord adevărat până la linia de vizare la reperul costierUnghiul din planul orizontului adevărat măsurat de la direcţia nord magnetic până la axul prova al naveiQuestion 30 of 66Question 31 of 66 Loading... 31. Poziţia navei se poate determina, printre altele, prin măsurători detemperaturărelevmentesalinitateQuestion 31 of 66Question 32 of 66 Loading... 32. Linia de credinţă a compasului magnetic de la bord materializeazăDirecţia nord magneticAxul longitudinal al naveiDirecţia nord compasQuestion 32 of 66Question 33 of 66 Loading... 33. Viteza ambarcatiunii se masoara cu:sonda;barometrul;lochul.Question 33 of 66Question 34 of 66 Loading... 34. Adâncimea apei se măsoară cu:lochul;sonda;barometrul.Question 34 of 66Question 35 of 66 Loading... 35. Daca vantul bate dinaintea traversului acesta produce:cresterea vitezei si deriva de vant;numai cresterea vitezei;micsorarea vitezei si deriva de vant.Question 35 of 66Question 36 of 66 Loading... 36. Daca vantul bate din travers acesta produce:cresterea vitezei si deriva de vant;doar cresterea vitezei;deriva de vant.Question 36 of 66Question 37 of 66 Loading... 37. Daca vantul bate din prova tribord acesta produce:micsorarea vitezei si deriva de vant la tribord;deriva de vant la babord;micsorarea vitezei si deriva de vant la babord.Question 37 of 66Question 38 of 66 Loading... 38. Temperatura apei de mare se exprima in:milibari;grade Celsius;milimetri coloana de mercur.Question 38 of 66Question 39 of 66 Loading... 39. Acul magnetic al compasului magnetic de la bordul ambarcatiunii se orienteaza pe directia:Nord adevarat;Nord giro;Nord compas.Question 39 of 66Question 40 of 66 Loading... 40. Cele mai sigure repere costiere utilizate pentru determinarea punctului ambarcatiunii sunt:geamanduri, balize, scondri;orice constructie de la coasta;faruri de aterizare.Question 40 of 66Question 41 of 66 Loading... 41. Linia de credinta a compasului magnetic de la bord materializeaza:directia Nord magnetic;axul longitudinal al ambarcatiunii;directia Nord compas.Question 41 of 66Question 42 of 66 Loading... 42. Lumina unui far in izofaza are urmatoarea semnificatie:durata de lumina este egala cu durata deintensitatea luminii este constanta;lumina fixa este combinata cu o intensificare de lumina.Question 42 of 66Question 43 of 66 Loading... 43. Corpul balizei marcajului cardinal de Vest este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in jos astfel:galben-negru-galben;negru-galben-negru;negru-galben.Question 43 of 66Question 44 of 66 Loading... 44. Corpul balizei marcajului cardinal de Nord este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in jos astfel:negru-galben-negru;galben-negru-galben;negru-galben.Question 44 of 66Question 45 of 66 Loading... 45. Corpul balizei marcajului cardinal de Est este piturat in dungi orizontale dispuse de sus in jos astfel:negru-galben-negru;galben-negru-galben;negru-galben.Question 45 of 66Question 46 of 66 Loading... 46. Marcajul lateral de babord din regiunea A are ca semn de varf:un con negru cu varful in sus;un cilindru verde:un cilindru rosu.Question 46 of 66Question 47 of 66 Loading... 47. Marcajul lateral de tribord din regiunea A are ca semn de varf:Un con verde cu varful in sus;un cilindru verde;un cilindru rosu.Question 47 of 66Question 48 of 66 Loading... 48. Marcajul de pericol izolat are ca semn de varf:un con rosu cu varful in sus;o sfera de culoare rosie;doua bule suprapuse de culoare neagra.Question 48 of 66Question 49 of 66 Loading... 49. Regula "verde la tribord-rosu la babord" valabila in regiunea A de balizaj se aplica marcajelor laterale astfel:in sensul de la coasta catre larg;in sensul de larg catre coasta;este de competenta guvernelor statelor riverane.Question 49 of 66Question 50 of 66 Loading... 50. Conducatorul de ambarcatiune vede pe timp de noapte in prova tribord un marcaj care emite un grup de doua sclipiri albe care se repeta regulat. Aceasta este:un semn de ape sigure;un semn de pericol izolat;un semn de vest.Question 50 of 66Question 51 of 66 Loading... 51. Conducatorul de ambarcatiune vede pe timp de noapte in prova babord un marcaj care emite un grup de doua sclipiri albe care se repeta regulat. Aceasta este:un semn de ape sigure;un semn de pericol izolat;un semn de est.Question 51 of 66Question 52 of 66 Loading... 52. Conducatorul de ambarcatiune vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite un grup de noua sclipiri albe care se repeta regulat. Aceasta este:un semn de ape sigure;un semn de pericol izolat;un semn de vest.Question 52 of 66Question 53 of 66 Loading... 53. Conducatorul de ambarcatiune vede pe timp de noapte in prova un marcaj care emite un grup de noua sclipiri albe care se repeta regulat. Aceasta este:un semn de ape sigure;un semn de vest;un semn de pericol izolat.Question 53 of 66Question 54 of 66 Loading... 54. Conducatorul de ambarcatiune vede pe timp de noapte in prova babord un marcaj care emite un grup de doua sclipiri albe care se repeta regulat. Aceasta este:un semn special;un semn de pericol izolat;un semn de vest.Question 54 of 66Question 55 of 66 Loading... 55. Cartul N este un cart:intercardinal;cardinal;inter-intercardinal;Question 55 of 66Question 56 of 66 Loading... 56. Cartul SW este un cart:intercardinal;cardinal;inter-intercardinal;Question 56 of 66Question 57 of 66 Loading... 57. Cartul SSE este un cart:intercardinal;cadinal;inter-intercardinal;Question 57 of 66Question 58 of 66 Loading... 58. Cartul E la N este un cart:intercardinal;inter- intercadinal;intermediarQuestion 58 of 66Question 59 of 66 Loading... 59. Drumul adevarat al ambarcatiunii este egal cu 090 grade; rezulta ca ambarcatiunea se deplaseaza catre:Vest;Est;Sud;Question 59 of 66Question 60 of 66 Loading... 60. Drumul adevarat al ambarcatiunii este egal cu 000 grade; rezulta ca ambarcatiunea se deplaseaza catre:NordEst;Sud;Question 60 of 66Question 61 of 66 Loading... 61. Drumul adevarat al ambarcatiunii este egal cu 180 grade; rezulta ca ambarcatiunea se deplaseaza catre:Vest;Est;Sud;Question 61 of 66Question 62 of 66 Loading... 62. Drumul adevarat al ambarcatiunii este egal cu 270 grade; rezulta ca ambarcatiunea se deplaseaza catre:Vest;Est;Sud;Question 62 of 66Question 63 of 66 Loading... 63. Drumul compas al ambarcatiunii se afla cuprins in cadranul NE de orizont. Care din urmatoarele valori de drum compas este corecta?Dc = 212 grade;Dc = 034 grade;Dc = 328 grade.Question 63 of 66Question 64 of 66 Loading... 64. Drumul compas al ambarcatiunii se afla cuprins in cadranul SE de orizont. Care din urmatoarele valori de drum compas este corecta?Dc = 112 grade;Dc = 034 grade;Dc = 328 grade.Question 64 of 66Question 65 of 66 Loading... 65. Drumul compas al ambarcatiunii se afla cuprins in cadranul SW de orizont. Care din urmatoarele valori de drum compas este corecta?Dc = 102 grade;Dc = 234 grade;Dc = 328 grade.Question 65 of 66Question 66 of 66 Loading... 66. Drumul compas al ambarcatiunii se afla cuprins in cadranul NW de orizont. Care din urmatoarele valori de drum compas este corecta?Dc = 102 grade;Dc = 234 grade;Dc = 328 grade.Question 66 of 66 Loading... 123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566Show paginator Hide paginator Inapoi la teste